Gå til hovedinnhold

Dommen over kveldens låter

1. Montenegro: Just get out of my life
En smule kjedelig kanskje, og en enda større smule dårlig engelsk. "I became a slave 2 u". Hørt det før? Veldig lite original, og går denne til finalen skjønner jeg ingenting. Men hun skal ha for søt rosa kjole i musikkvideoen. Terningkast:3

2. Tsjekkia: Aven romale
Er dette en spøk? Jeg vet ikke om jeg skal gråte eller le. De gjør sikkert narr av konseptet, men finn på noe bedre da! Og hva er det med den supermannaktige drakta? Jeeez. terningkast: 1

3. Belgia: Copycat
Jeg håper det er åpenbart at det er Elvis de forsøker å kopiere. Hvis ikke, så er jeg i hvert fall helt blåst. Låten er faktisk ikke halvgæren, men litt kjedelig (og ikke i nærheten av Elvis). Håper imidlertid på bra sceneshow! Terningkast: 2

4. Hviterussland: Eyes that never lie
Låten blir bedre om man ikke ser på fyren. Huff og Huff og Huff. Terningkast: 2

5. Sverige: "La Voix"
Love it! I do I do I do. Dette er flott. Den eneste av årets låter som har vært verdige til å komme inn på mp3-spilleren min. Jeg syns dette er flott. Og Malena er så søt så søt. Jeg tror de kan nå langt i år, og så fantastisk mye bedre enn det juletreet de sendte i fjor. Terningkast: 5

6. Armenia: No Par
Tja..jeg liker jo litt sånn dårlig hjernedød musikk, men dette er virkelig ikke bra. Likevel tror jeg faktisk denne går videre. Men den ville ikke fått noen stemme av meg. Terningkast: 2

7. Andorra: Get a life
Jeg liker denne låten jeg. Den er passe søt og intetsigende, og jeg håper den går videre. Men er spent på sceneshowet. Er redd det kan bli kjedelig (og det høres surt ut på den prøven jeg har sett). Terningkast: 5

8. Sveits: The hightest hights
Jeg liker dette jeg! Noe av det bedre i år! Jeg tror ikke den vinner, men absolutt sjarmerende! Terningkast: 4

9. Tyrkia: Düm tek tek
Vi liker magedans og flotte damer. Dette er bra. Dette er også en av favorittene, og jeg tror denne kan gjøre det bra. Tyrkia har også en tendens til å komme høyt opp. Godlåt! Terningkast: 4 (+)

10. Israel: There must be another way
Denne er spådd gode sjanser, men jeg syns den er kjedelig. Om ikke annet, så er den ikke ubehagelig å høre på. Men fantastisk er det heller ikke. Terningkast: 2

11. Bulgaria: Illusion
HUFF! Terningkast: 1

12. Island: It is true
Norden gjør det sterkt i år. Dette er en fin og søt låt. For min del blir den litt kjedelig, men absolutt godtkjent fra sagaøya. Terningkast: 3

13. Makedonia: Nesto sto ke ostane
Makedonia har hatt mange bra låter de siste årene, men i år skuffer de litt. Kjedelig halv-rock, og passer ikke inn i konspetet. Terningkast: 2

14. Romania: The balkan girls
Vi liker dette! Også en av favorittene. Søt jente som synger poplåt slår sjelden feil. Men den er litt monoton. Terningkast: 3

15. Finland: Lose control
Finland har kommet seg de siste årene. Det er det ingen tvil om. Dette minner meg litt om 90-tallet og DJ Bobo eller 2 Unlimited eller hva nå disse bandene hette. Slettes ikke verst. Terningkast: 4

16. Portugal: Todas as ruas do amor
Gjeeeesp...får si som Jostein: Dette blir i hvert fall en tissepause. Terningkast: 2

17. Malta: What if we
Vakre Chiara kom på 2.plass etter Hellas for noen år siden. Det var kanskje ikke helt rettferdig. Jeg husker forrsatt den nyyydelige låten hennes Angel. Den var fiiiiin! Låten i år er mye kjedeligere. Fin, men kjedelig. Hun har en faaantastisk stemme. Terningkast: 4

18. Bosnia Hercegovina: Bistra voda
Jeg kan ikke noe for det, men jeg syns hjerte-smerte fra Balkan er dødens kjedelig. Terningkast: 3

Vel. Det var det (Og ja, jeg måtte oppjustere noen av terningkastene etter å ha hørt alle låtene, så det er ikke alltid kommentaren samsvarer med terningkast). Nå gjelder det bare å vente i spenning for å se om jeg er enig med vår alles store GP-helt, Jostein Pedersen. Gleder meg til å følge han under kveldens sending! Selv om det ikke blir helt det samme som å ha han som kommentator.

Kommentarer

  1. Fin oppsummering. Og alltid morsomt med personer som har en smak veldig ulik ens egen. Selv har jeg ikke tatt meg tid til å anmelde samtlige bidrag men mine ti favoritter finnes her (hvor alle ville fått terningskast mellom 4 og 6):
    http://tinyurl.com/pbmdn2

    Og de 10 bidragene jeg tror går videre i kveld her:
    http://tinyurl.com/pdz798

    Pål

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Min onde bebi og meg

Etter å ha lese diverse babynettstader og mammanettstader dagleg dei siste månadene, har eg lært veldig mykje om kva andre mødre har som utfordringar.

Eg har slik skjønt at eit vanleg spørsmål nybakte mødre får, er dette: "Er han snill då?". Eg har også lese meg til at dette er eit spørsmål som provoserer mange, sidan det faktisk er vanskeleg å definere om ein bitteliten bebi er snill eller slem.

Difor burde eg vore førebudd då eg sjølv fekk dette spørsmålet. Det var eg imidlertid ikkje. Spørsmålet kom overraskande, og eg burde ha lagd meg nokre artige svar eg kunne brukt og som kunne stoppa kjeften på grand-tantene (det er alltid tanter!) slik at dei spurte litt lurare neste gong dei lurer på noko om bebien.

Det klarte eg ikkje, og eg endte (som vanleg) opp med å svare noko dust. 
Grand-tante: Er han snill då?
Hanne: "Det er vel litt vanskeleg å definere om ein bebi er snill eller slem allereie no"
Grand-tante: Eg meiner, skrik han mykje?
Hanne: Han skrik når han er sv…

No har det rabla - livet i permisjon, del 7

"Eg trur det er på tide at du får litt meir fødekjensle, og litt mindre feriekjensle" sa Trond til meg då han kom att frå jobb i går. Eg satt i stolen. På akkurat same plass eg satt då han reiste.

Altså. Slik seier du berre ikkje. Eg vart djupt fortvila og kasta ein serviett på han. "Trur du eg tykkjer det er så jævla moro å vere gravid?" skreik eg, med augo som Cruella de Vil. "Litt humor må du vel tåle", meinte Trond. 
Eg må berre seie at eg er svært lite mottakeleg for humor, gode råd, andre sine fødehistorier og alt mogleg anna av bullshit ala: "Det er heilt vanleg å gå over tida" eller "Eva gjekk ti dagar over. Ungen hennar vart seks kilo". Faktisk er det i ferd med å rable fullstendig for meg, så folk bør vere svært forsiktige i nærleiken av meg.

Fem dagar sidan termin. Eg trudde eg klarte meg bra. I går forstod eg at eg absolutt ikkje klarer meg bra.

I går kveld skulle eg fortelje Trond ei morosam historie om då eg hadde lagd me…

Mammakroppen og meg

Det er ganske menneskeleg å ha lyst på det ein ikkje kan få. Til dømes cava i graviditet eller ein skikkeleg fest når bebien er ein månad gamal og du er lenka til han. Eller kanskje sydentur når kjærasten nektar plent å bli med. Og i mitt tilfelle akkurat no; ein joggetur.

Altså; eg har aldri likt spesielt godt å jogge. Men eg gjorde det ein periode i livet mitt fordi eg oppdaga eg fekk overskot av det og fordi det gjorde godt for kroppen min.

Meg for tre år og 10 kilo sidan. Dette var sommaren eg traff Trond og han forelska seg i meg. Eg skal tilbake dit. Innan eitt år. 

Etter fødsel får ein ikkje lov til å jogge (ikkje anbefalt før etter tre månader). Altså får eg automatisk lyst til å jogge. No har eg allereie begynt å dagdrømme om deltaking i sentrumsløp og fjellmaraton til neste år. Og eg skal springe fort! Raskare enn eg nokon gong har gjort. Sjølvsagt! (og jada; eg drømmer også om kor godt det skal bli med cava etter løpet)

Men det er berre å innrømme det; eg er ein pudding. Ein…