Gå til hovedinnhold

Takk til alle fantastiske folk i valgkampen

Jeg har jobbet hardt i valgkampen, og mener selv jeg ikke kunne gjort stort mye mer for å gjøre dette bedre. Men det hadde ikke gått uten de fantastiske menneskene som har omgitt meg, og som har bidratt til min hyggeligste valgkamp. Dette er min takkeliste, og mitt bidrag til å gi noe tilbake til de menneskene som har gitt meg inspirasjon i valgkampen, som har fått smilet mitt frem, og som har gjort tunge dager litt lettere.

Terje Erlandsen
, leder i Lillehammer FrP, som får meg til å tenke positivt hver gang jeg treffer deg. Terje har MS, og jeg tror den fysiske formen blir dårligere dag for dag, men det gir han ikke uttrykk for, og vi merker ikke noe til det. Terje er alltid blid og positivt innstilt, og får meg til å skjemmes om jeg ikke er like positiv som han. Du har en fantastisk utstråling, du er et tvers gjennom godt menneske, du har en fantastisk innstilling til livet, og jeg er fryktelig stolt av å ha deg i partiet mitt. Selv om jeg bare fikk møtt deg en gang i valgkampen, så fikset du et knall opplegg for meg på Lillehammer. Takk også til alle de andre flotte folka i Lillehammer FrP.

Terje Finnsveen. Vår valgkampleder som har stått på, som alltid er tilgjengelig på telefon og som alltid er i godt humør hver gang jeg treffer han. Takk også til Ragnhild Finnsveen for din lune humor, og alltid morsomme replikker.

Øystein Andreasen. Vår regionsekretær som er meget overarbeidet, og som i dag faktisk har fått i stand konfirmasjon til dattera si midt i alt valgkamparbeidet. Øystein er også alltid blid, alltid tilgjengelig og hjelper alltid oss masete kandidater, selv om han sikkert har mest lyst til å skjelle oss ut i blant.

Norodd J. Moen. Nestforman i Oppland FrP, som stiller opp på alt, og som har gjort en knalljobb i denne valgkampen.

Morten og Roar, 1. og 3.kandidat i Oppland FrP. Dere gjør topptrioen vår til Opplands desidert beste listetopptrio. Takk også til Monica, 4.kanidat, for den innsatsen du gjør på hjemmebane og for oss. Selv om du ikke har mye tid til å sette av alltid til FrP, vet jeg at tre små barn og stor gård, krever sitt.

Jøran Ødegaard - for å ha holdt oss kandidater oppdatert på mediebildet gjennom sommeren og valgkampen.

Lokallagene på Hadeland, for å ha tatt i mot meg på kort varsel på sykehjemsbesøk og på stand. Takk også for valgkampens beste standsopplevelse i Gran under potetfestivalen. Dette var virkelig gøy!! Her skal jeg ikke nevne navn, men dere gir meg alle inspirasjon til å drive meg selv enda litt hardere.


Takk til alle andre lokallag og fantastisk positive FrPere jeg har møtt i løpet av valgkampen. Dere inspirerer alle sammen!

Også noen artige mennesker jeg vil trekke frem:
Ragnhild Dotseth - for alltid å være positiv, og som har det moro uansett (tror jeg)
Bente Rogstad - som har overrasket meg med sin kunnskap, sitt engasjement og sin tro på FrPs politikk. Jeg forventer å se mer til deg i tiden fremover.
Stian Sopp - elev på videregående på Gjøvik, som nettopp har meldt seg inn i FpU, men som lagde støttegruppe til meg på Facebook ganske fort. Det gjorde meg virkelig glad!
Johnny Mikaelsen - for ditt store engasjement, din glød og ditt temperament. Det inspirerer. Takk også til alle andre i Gjøvik FrP. Dere har gjort en kjempejobb. En spesiell takk også til Elisabeth for alltid oppmuntrende ord. Det varmer!

Anette, Daniel, Eileen, Monica, Anne-Mette og alle de andre folka i Oppland FpU som har bidratt på skoledebattene for å dele ut materiell og være psykisk støtte for meg. De gir meg ærlige tilbakemeldinger, men er nok alltid mest positive. Og det er jo bra for meg, som trenger energi. :)

Line, John, Tor-Einar og resten av Sør-Aurdal FrP. Dere kunne nok sett meg mer i Sør-Aurdal i valgkampen, men har full forståelse for at jeg må prioritere resten av fylket. Jeg vet jeg burde gjort mer for lokallaget mitt, men dere har vært fantastiske til å stille opp når jeg har sviktet. En spesiell takk til Line, for din ærlighet, men alltid støtte til meg, nesten uansett.

Hans og Grethe og resten av de fantastiske folka i Ringebu FrP. Takk for virkelig lærerike dager i kommunen deres, og takk for at dere alltid står opp, alltid er korrekte og har full kontroll på alt. Jeg setter stor pris på dere alle, og det er alltid en glede å komme på besøk til dere.

Takk til Nammo Raufoss, Hoff potetbakeri, Tonsåsen rehabilitering, Helle Valdres, Senter for bygdekultur, Stein Thomassen i Gjøvik næringsråd, Sigbjørn Oppheim i Nord-Gudbrandsdalen næringshage, Valdres næringshage og Valdres natur- og kulturpark for alle å ha tatt i mot meg i løpet av sommeren til både hospitering og orientering om virksomheten. Takk også til alle institusjoner og mennesker jeg har besøkt i løpet av valgkampen.

Takk til Nils Arne Bergsund for å ha gitt meg forståelse for hvor liten en person kan føle seg i møte med et altfor stort og vanskelig byråkrati. Takk for den innsatsen du har gjort i forhold til å satse på fornybar energi med minikraftverk, og jeg håper virkelig vi får endret systemet slik at det blir lettere for folk som deg. Du har i hvert fall gitt meg viktig kunnskap på veien mot å fornye Norge.

Takk for alle innspill, spørsmål og tilbakemeldinger som er kommet på bloggen min. Jeg har kanskje ikke alltid vært like flink til å svare, men jeg har lest alt sammen.

Takk til alle som har sendt meg oppmuntrende meldinger, beskjeder på facebook og gitt meg gode tilbakemeldinger i løpet av valgkampen. Det varmer mer enn dere tror!

Takk til alle i familien min, og spesielt Mamma, som engasjerer seg når hun føler jeg eller FrP blir urettferdig behandlet, og som alltid stiller opp. Takk til Pappa, som følger med på bloggen min, og sender meg en oppmuntrende sms i blant. Takk også til Ida, Espen, Bente og Adele for at dere gjør samfunnet litt bedre. Ida gjør en fantastisk jobb som sykepleier i eldreomsorgen i Sør-Aurdal, og slike trenger vi flere av! Espen og Bente, for at dere følger drømmene deres, og bidrar til å skape verdier i Valdres.

Cecilie og Bettina! Jeg savner så å skravla med dere, drikke vin med dere og sladre med dere. Det jeg gleder meg mest til når valgkampen er over, er å kunne være mer sammen med dere to. Dere viser full forståelse for at jeg ikke er en så veldig god venn i disse tider, men jeg lover å komme sterkere tilbake. Dere er to fantastiske mennesker begge to!

Takk også til alle dere som har skjelt meg ut, vært uforskammet, ekle og ufordragelige. Dere får meg til å forstå at de menneskene med dårligst menneskesyn, finnes slettes ikke i mitt eget parti.

Nå er det bare å krysse fingrene for at dette skal gå bra. Jeg har trua på en plass på Stortinget, og i morgen eller tirsdag blir det klart. Jeg håper alle benytter stemmeretten sin, og at mange nok stemmer for å fornye Norge, og for å gi meg en plass på Stortinget. Det er de menneskene som føler seg urettferdig behandlet av det norske samfunn jeg kjemper for, og jeg håper jeg får tillit til å representere dere de fire neste årene.

Kommentarer

  1. Grete Fristad Brendhagen13. september 2009 kl. 20:57

    Lykke til Hanne. Det har vært en glede å samarbeide med deg, og takk for all hjelp og støtte vi har fått fra deg. Nå håper vi at du kommer inn på Stortinget, og at samarbeidet ikke er slutt. Hilsen gjengen i Gudbrandsdalen

    SvarSlett
  2. Tvi, tvi i kveld. Dette blir spennende!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Min onde bebi og meg

Etter å ha lese diverse babynettstader og mammanettstader dagleg dei siste månadene, har eg lært veldig mykje om kva andre mødre har som utfordringar.

Eg har slik skjønt at eit vanleg spørsmål nybakte mødre får, er dette: "Er han snill då?". Eg har også lese meg til at dette er eit spørsmål som provoserer mange, sidan det faktisk er vanskeleg å definere om ein bitteliten bebi er snill eller slem.

Difor burde eg vore førebudd då eg sjølv fekk dette spørsmålet. Det var eg imidlertid ikkje. Spørsmålet kom overraskande, og eg burde ha lagd meg nokre artige svar eg kunne brukt og som kunne stoppa kjeften på grand-tantene (det er alltid tanter!) slik at dei spurte litt lurare neste gong dei lurer på noko om bebien.

Det klarte eg ikkje, og eg endte (som vanleg) opp med å svare noko dust. 
Grand-tante: Er han snill då?
Hanne: "Det er vel litt vanskeleg å definere om ein bebi er snill eller slem allereie no"
Grand-tante: Eg meiner, skrik han mykje?
Hanne: Han skrik når han er sv…

No har det rabla - livet i permisjon, del 7

"Eg trur det er på tide at du får litt meir fødekjensle, og litt mindre feriekjensle" sa Trond til meg då han kom att frå jobb i går. Eg satt i stolen. På akkurat same plass eg satt då han reiste.

Altså. Slik seier du berre ikkje. Eg vart djupt fortvila og kasta ein serviett på han. "Trur du eg tykkjer det er så jævla moro å vere gravid?" skreik eg, med augo som Cruella de Vil. "Litt humor må du vel tåle", meinte Trond. 
Eg må berre seie at eg er svært lite mottakeleg for humor, gode råd, andre sine fødehistorier og alt mogleg anna av bullshit ala: "Det er heilt vanleg å gå over tida" eller "Eva gjekk ti dagar over. Ungen hennar vart seks kilo". Faktisk er det i ferd med å rable fullstendig for meg, så folk bør vere svært forsiktige i nærleiken av meg.

Fem dagar sidan termin. Eg trudde eg klarte meg bra. I går forstod eg at eg absolutt ikkje klarer meg bra.

I går kveld skulle eg fortelje Trond ei morosam historie om då eg hadde lagd me…

Mammaen din er så glad i deg!

Plutseleg er eg blitt eitt av desse irriterande menneska som omtaler meg sjølv i tredjeperson. Det skjer sjølvsagt berre i samtale med vesle bebien min, men sidan det stort sett er berre han eg pratar med om dagen, skjer dette heller ofte.

- Mammaen din skal berre ein liten tur på do, skjønner du
Slik startar dagen når eg må forlate Sigmund åleine i senga vaken og nesten på gråten om morgonen. Eg må fortelje han at eg snart kjem tilbake for å hente han, men at blæra til mammaen hans ikkje er som før og at eg difor må på do.
- Du skjønner, Sigmund, at mammaen din er ikkje så flink til å gjere knipeøvingar

Vi går inn til stellebordet, og der fortsett det: "No skal mammaen din berre finne fram ei bleie, skjønner du. Mammaen din er så glad i deg. Du er sååååå søt".

I løpet av ein dag har eg tatt meg sjølv i å si dette:
- Mammaen din er så glad i deg (dette seier eg ofte)
- Mammaen din elskar deg
- Mammaen din må berre ta på deg lue, skjønner du - fordi det står i Mammabøkene at små bebi…