Gå til hovedinnhold

Kommande undervisningspersonell; pass dykk!

VG kan i dag melde om at alle elevane i ein time i naturfag, brukte den same nåla til å stikke seg i fingeren med. Sidan eg skal ut i praksis på ungdomstrinnet som ein del av Praktisk Pedagogisk Utdanning i morgon, så er det interessant å høyre om kva for tabber anna undervisningspersonell gjer i jobben sin, og dette vil eg vel få kalle ei ganske stor tabbe. Eg veit ikkje om det var dårleg økonomi som hadde skuld i at dei ikkje hadde råd til utstyr til alle elevane, men å lære opp elevane i tryggleik er vel noko av det viktigaste vi gjer. Og her må det vere samanheng mellom liv og lære.

Det er likevel mange fallgruver å gå i når ein er nytilsett i skuleverket (eller har jobba der lenge for den sak si skuld). Eg skal undervise elevar på 10.trinn i temaet "intervjuet" desse to vekene. I oppgåve til fyrste time så har eg gjeve alle elevane i oppgåve å stille foreldre, besteforeldre eller andre i ein annan generasjon, åtte spørsmål. Alle spørsmåla er om skulekvardagen for ein eller to generasjonar tilbake. Meininga er at vi skal bruke erfaringane elevane gjer seg i intervjusituasjonen, til å gå inn på kjenneteikn ved intervjuet, korleis ein best førebur seg til eit intervju og kva for type spørsmål som er lurt å bruke. For å førebu meg skikkelig til denne undervisninga, så stilte eg dei same spørsmåla til mi mor tidlegare i dag.

Og det gjekk opp for meg då vi kom inn på ting som omhandla barndommen til mor mi, at dette kan vere ganske sensitivt, og at det kan sette i gong ei rekke kjensler hos foreldra. Kva om elevane har blitt møtt av sure foreldre, foreldre som gret eller foreldre som blir sinte og ikkje vil fortelje om då dei gjekk på skulen. Kanskje eg med denne oppgåva har lagd bråk i heimen?

På ein liten plass som Bagn, så er det ingenting som er meir populært å prate om, enn læraren. Alle har ei mening om læraren, og dei vil prate til foreldra sine om meg. Anten: "Ho Hanne var heilt forferdeleg. Ho kunne ingenting" eller "Ho Hanne berre tulla, og prata ikkje seriøst i det heile take". Eller kanskje: "Ho trudde verkeleg ho var noko". "Eg tykkjer ho var litt bimbo eigentleg", kan også vere ein moglegheit. Det kjem til å vere over tretti ulike meningar om meg etter desse to vekene i praksis. Det kjenner eg at er litt skummelt. Og kjem eg til å gjere feil? Sjølvsagt! Det er feil vi lærer av, og det er kva eg gjer i praksis eg skal bruke til å gjere meg opp ein mening om kva eg gjer bra og dårleg i undervisninga (metarefleksjon er eit omgrep som er veldig pop hos dei som undervise på PPU). Så får eg berre krysse fingrane, og håpe eg ikkje gjer like store tabber som naturfaglæraren frå Bergen. Då må nok praksislæraren gje meg den verste tilbakemeldinga av alle: "Hanne er uegna for ei karriere i skuleverket".

Kommentarer

  1. Først av alt. Lykke til!

    Det er mange praktiske hensyn og råd. Husk at det ikke finnes en perfekt fasit, du jobber med mennesker. Du vil garantert gjøre feil og gode lærere lærer av sine feil og gjør en annen feil neste gang...

    Jeg antar at du kommer inn i en klasse som vikar og da bør du fokusere spesielt på å ta kontrollen med en gang. Spør en annen lærer før timen om elevene i klassen er redde for anmerkninger. Hvis svaret er ja, bruk det og sørg for at du får satt eventuelle anmerkninger slik at elevene ser det (de fleste skoler bruker mellom 2 og 80 uker på å gi vikarer dette helt nødvendige hjelpemiddelet). Hvis svaret er nei, må du finne andre måter å få ro på! Et av vikarers største problem er ro. Det gjelder forresten for en del andre lærere også og med en saueflokk i rommet, lærer elevene svært lite.

    Hvis en av skolens faste lærere sitter i klassen og observerer deg (og dermed gir deg ro gratis), så mangler opplegget kontakt med virkeligheten.

    Ellers handler det om å 1) Være tydelig. 2) Få elevene til å ønske å lære. 3) Skaffe deg så mye autoritet at du slipper å bruke den.

    Jeg liker å gi mye av meg selv i undervisningen. Hvis det passer din personlighet, bruk det!

    Et siste råd: Elever lærer langsomt, mye langsommere enn det du selv gjør. Vær tålmodig, gi dem tid og ikke prat over hodet deres.

    SvarSlett
  2. Hei, jeg er elev ved Rådalslien skole. Jeg er en av de 15 som ble stukket i fingeren med samme nål. Jeg syntes du setter deg selv veldig høyt når du skriver så stygt om min naturfags læreren min. Hun er en fantastisk lærer, og når du setter deg ned og skriver et så langt innlegg og støtter deg på den tabben min lærer gjorde, så syntes jeg du bør tenke deg om. Vi har en helt ny skole, altså ikke noe dårlig økonomi. Jeg ville ikke kalt det en stor tabbe i det hele tatt, hadde det ikke vært for en av de foresatte som ringte og sladret til bt, hadde det nesten ikke vært noe sak av det. Ikke undervurder meg nå bare fordi jeg går i niende klasse, for da vil du ikke bli en god lærer. Jeg er temmelig intelligent, og blir rett og slett litt irritert når mennesker som deg setter seg ned og skriver et innlegg om at denne læreren må ikke være helt god, spesielt du som har lyst og bli lærer. Hvis du hadde gjort en tabbe, og en av de foresatte hadde ringt og tipset avisen, og du vet jo med avisen. De vrir og vender på alt, hvordan hadde du hatt det? Alle gjør feil, det er det som gjør min naturfagslærer til den beste naturfagslæreren jeg har hatt. Lykke til med praksisen og besøk bloggen min www.leamn.blogg.no

    - Lea, Elev ved Rådalslien Skole i Bergen

    SvarSlett
  3. Bent Johan: Tusen takk for gode råd. Jeg tror man aldri blir utlært i denne jobben, og jeg tror vi har mye å vinne på å dele erfaringer med hverandre. Og nei, jeg blir nok ikke kastet inn som vikar. Det er vel ikke lov i henhold til reglement på studiet mitt tenker jeg. Noe av poenget er at vi skal være knyttet til en praksislærer, som skal gi tilbakemeldinger på den jobben vi gjør, og som kan sette "godkjent-stempel" på oss etterpå. Så tror jeg vi alle er enige om at det blir en helt annen opplevelse hvis man er alene med elevene fremfor å ha med den faste læreren. Så vi kan jo håpe jeg får forsøkt begge deler om ikke annet...

    Skal nok fortsette å skrive om erfaringene jeg gjør meg utover, så flott om du kan komme med flere tilbakemeldinger basert på dine erfaringer! Du har vel lengre fartstid enn meg i dette yrket..

    Lea: Jeg står for det jeg mener i forhold til at å benytte samme nål til 15 elever er en tabbe (nettopp fordi man aldri kan vite sikkert om f.eks. en av elevene har HIV), men grunnen til at jeg ønsket å skrive et innlegg basert på det jeg leste i denne artikkelen, var jo nettopp at jeg ble enda mer klar over hvilke fallgruver man kan gå i, når man underviser. Ikke fordi jeg mener jeg er ekspert, og aldri gjør tabber. Poenget mitt var nettopp at jeg er redd for å gjøre feil selv, men at det samtidig er bra å gjøre feil - hvis man klarer å lære noe av disse feilene.

    Og ja, jeg vet at folk som gjør tabber kan være supre mennesker på andre områder. Dette var ikke poenget her, og man skal ikke sette seg til doms over andre mennesker man ikke kjenner. Her var det imidlertid en lærertabbe jeg leste om, og som jeg tror det er viktig at vi andre i skoleverket lærer noe av.

    Og nei, ingen liker å bli satt til veggs av foreldre hvis man har gjort en tabbe. Men akkurat her mener jeg det er bra foreldrene reagerer, og gir skolen beskjed om at dette ikke skal forekomme, og at man ikke skal sette elevenes liv i fare. Noe annet skulle bare mangle. Og en slik tilbakemelding ville også jeg vært glad for å få. Det er tross alt elevene som er viktigst, og ikke mine følelser og at jeg har det vondt hvis jeg gjør feil.

    Lykke til videre med skolegangen din! Jeg skal besøke bloggen din. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Too good to go

Denne veka har eg med Sigmund (snart 1 år) på jobb i Oslo. Slik må det nesten bli når eg har vakt, men ikkje barnevakt. Sigmund storkosar seg med å klatre opp trappa til kommunikasjonsavdelinga, mens eg spring etter. I dag fekk eg lese nokre aviser mens Sigmund såg på Pudding-tv. Poenget er at det er svært lite å få gjort av jobbting før etter Sigmund har lagt seg klokka 18. Difor tenkte eg at eg skulle gjere halvveis jobbrelaterte ting som er mogleg å kombinere med å underhalde ein svært aktiv liten krabat. I dag bestemte eg meg difor for å teste appen "Too good to go". For de som ikkje veit kva dette er, så er det altså ein teneste som formidlar kontakt til bakeri, restauranter og hotell, der du kan få kjøpt overskotsmat til ein billig penge. Anten frå det som er att i bakeriutsalet eller som er att etter hotellfrukosten. Fyrste tips; ver tidleg på om morgonen. "Pakkene" blir fort utseld (spesielt hjå bakeria), så du bør legge inn bestillinga di tidleg om morgon

Hanne tester trappene i Høyanger

Høyanger er visstnok kjend for sine trapper. Dette heng saman med vatnforsyning og industri (eg skal finne ut meir om dette når eg skal på industrimuseet seinare i veka). Det er to trapper i Høyanger. Ei med omlag 1250 trappetrinn og ei med 2500 trappetrinn. Optimistisk som eg er bestemte eg meg for å teste den lengste av dei. Dette bilete er take rett etter at eg har gått heimanfrå. Eg bur i eit bustadområde rett på venstresida av bileteramma. Trappa kan du sjå der langt framme på fjellet omtrent midt i biletet. Du ser det som ein grå strek som går oppover. Elva er også rett ved der eg bur, og eg såg mange fiskarar på vegen fram og attende (fisking rett utanfor stovedøra, bokstaveleg talt!). Høyanger sentrum ligg i motsatt retning, altså der elva renn ut i fjorden. No ser du at eg nærmar meg. Også eg begynner å tru at det er håp om at eg skal kome fram. Litt skeptisk på om det er lov til å gå inn på området nå, og tenkjer: "neinei, eg må snu!". Då ser

Vurdering av årets finale i Melodi Grand Prix

Seinare enn det brukar, men finalen i årets MGP kom likevel brått på. Fire timar på buss laurdagsformiddag gjev meg likevel tid til å trille terning. Her er poenga frå Hanne-juryen i år. Aleksander Walmann - Talk to the hand Med fare for å virke som ei gammal sur dame, er dette slik nymotens musikk eg ikkje skjønner meg på. Dette er så flatt og så kjedeleg. Mambojambo er kanskje kult å synge for kidza, men ikkje for meg.  Terningkast: 2  Charla K - Stop the music Dette er fint. Faktisk kjempefint dess meir du høyrer på songen. Og det verkar så proft og så gjennomført! I MGP likar eg vanlegvis glitter og mas, men dette må då vere kveldens favoritt? Terningkast: 5  Alejandro Fuentes - Tengo Otra Eg digger jo latino og denne songen er ein sang som hadde vore på spelelista mi når eg jogger, men utan at eg ville gjeve songen så mykje oppmerksemd. Det er halvpent, men ikkje så mykje meir enn det.  Terningkast: 3 Ida Maria - Scandilove Hurra! Endeleg ein