Gå til hovedinnhold

Håplaus symboldebatt

Det er mogleg eg er blitt ein bitter ekspolitikar, men eg klarer ikkje ta toskete uspel om skulepolitikk seriøst lengre. Det kan verke som om politikarane går på tomgang, kjenner seg makteslause, og berre kjem med oppgulp av ein symbolpolitikk, som ikkje har rotfeste i verkelegheiten.

FrP er i dag ute og vil ha meir matte og mindre musikk. Hallo?? Kor i alle dagar har de vore dei siste åra?? Musikk er eitt av skulen sitt aller minste fag (mat og helse og elevrådsarbeid har mindre timar), og eg ser gjerne at nokon kjem med empiriske bevis på at å ta den eine musikktimen i veka, og omdisponere han til matte, gjev betre resultat. Snarare tvert i mot, så viser det seg jo at har du god opplæring i kunstfag og gjennom kunstfag, så får elevane betre basisdugleikar og dei trivst betre i skulen.

Problemet i dag er ikkje for mykje estetiske fag (snarare tvert i mot), men skuletrøytte elevar som ikkje føler dei meistrar, og ei for teoritung skule. Det hjelp ikkje å gje ei ku som er i ferd med å døy, meir av same medisin. Dei fleste skulefolk i dag er mest bekymra for at omfanget av estetiske fag i skulen er blitt kraftig mindre dei siste åra, og at dei som underviser i dag har lita kompetanse i estetiske fag. Det hjelper heller ikkje å gje elevar som ikkje meistar matematikk, fleire timar i det dei slit med (altså meir av den samme kjedelege undervisninga). Det vi treng er meir variert undervisning og meir praksisretta undervisning.

Eg trur ein fint kan lære meir matte av å kople det opp mot noter i musikken. Eg trur ein kan lære norsk og engelsk, ved å kople det opp mot musikk. Det vi treng, er meir varierte metoder. Skiljet mellom "basisfag" og "leikefag" (slik det ofte blir framstilt) er kunstig. Vi må sjå heile eleven i samanheng; vi må dyrke det heilskaplege menneske og sjå faga i samanheng.

Utspel som det FrP kjem med i dag, er difor totalt skivebom. Vi treng meir estetiske fag i skulen, og ikkje mindre. Eg vil også i den samanheng vise til Finland, som eg no har skjønt skal ha drama som eige fag inn i skulen. Dei ser at dei i tillegg til gode basisdugleikar også treng å skape elevar som trivst og som klarar seg bra elles i samfunnet. Gagns menneske, som det så flott heiter. Og korleis ligg Finland an i høve til Pisa og slikt?? Eg har i alle fall høyrt folk på høgresida rope på Finland tidlegare...kanskje gjere det no også?

Også begynner Venstre også å bli litt desperate. Dei har no bestemt seg for å heve statusen til lærarane. Det kan nesten verke som det berre er for politikarane å vedta at lærarane skal ha høgare status, så blir det slik.

Eg på min side, tykkjer vi skal gje lektorane høgare status, høgare løn, og innføre sanksjonar når nokon kaller oss lærarar. Slik at det blir større klasseskiller mellom dei som er adjunktar og dei som er lektorar. Det tykkjer eg er moderne! :)

Kommentarer

  1. Det går ann å dramatisere en tekst i norsk, det går ann å høre på en engelsk sang og oversette den til norsk i engelsk og det går ann å bygge hus i papir når man er på geometri i matte.

    Jeg var så heldig å gå på musikk, dans og drama på videregående, og i norsk dramatiserte vi mange noveller, vi lagde reklamefilmer og skrev sanger istedenfor dikt. Dette gjorde at norskfaget ble morsommere og det ble lettere å lære det vi skulle.

    SvarSlett
  2. Syns du skriver veldig mye fornuftig her! Jeg tror estetiske(og andre praktiske, f. eks friluftsliv og lignende) kan bidra til at elever som er svake i teoretiske fag føler mestring, blir motiverte, og dermed også kan bli bedre i teoretiske fag.

    Derfor syns jeg det er veldig synd at valgfaget ble fjerna fra ungdomsskolen. Det var mange som hadde godt av det "pusterommet" fra teoretiske fag, som de fikk i disse timene.

    SvarSlett
  3. Elisabeth: Bra sagt, og eg er så einig så einig. Elevane i dag etterlyser også ofte å gjere noko "praktisk", sidan det er slik dei føler dei lærer best.

    Andreas: heilt enig! Og så må de presse regjeringa di til å gjeninnføre det praktiske valfaget. Vi treng ikkje noko prøveforsøk som skal vare lenge før vi gjer dette! Er redd for ungdomsskulen viss vi ikkje får valfag att i løpet av kort tid!

    SvarSlett
  4. Godt blogginnlegg. Det blir for mye fokus på antall timer og for lite på hva som faktisk gjøres i disse timene.

    En ide kunne jo vært å vise sammenhengen mellom matte og såkalte estetiske fag. Mye matte i kunst, arkitektur, musikk, håndverk og til og med sport (biljard, anyone?).

    http://arrestertutvikling.blogspot.com/2007/11/skolen-for-alle.html

    SvarSlett
  5. Ekspolitiker?

    Unnskyld meg, men er ikke du fortsatt 1.vara til stortinget. Altså ganske sikkert at du minst en gang kommer til å representere fylket i stortinget. hvorfor omtaler du deg som om du har brytt alle bånd med partiet og later som du har tapt alt?

    Greit nok at det var skikkelig nedtur å havne utfor tinget, men fire er egentlig en ganske kort tid og kanskje 5% av livet. Har du gitt opp bare pga dette?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Too good to go

Denne veka har eg med Sigmund (snart 1 år) på jobb i Oslo. Slik må det nesten bli når eg har vakt, men ikkje barnevakt. Sigmund storkosar seg med å klatre opp trappa til kommunikasjonsavdelinga, mens eg spring etter. I dag fekk eg lese nokre aviser mens Sigmund såg på Pudding-tv. Poenget er at det er svært lite å få gjort av jobbting før etter Sigmund har lagt seg klokka 18. Difor tenkte eg at eg skulle gjere halvveis jobbrelaterte ting som er mogleg å kombinere med å underhalde ein svært aktiv liten krabat. I dag bestemte eg meg difor for å teste appen "Too good to go". For de som ikkje veit kva dette er, så er det altså ein teneste som formidlar kontakt til bakeri, restauranter og hotell, der du kan få kjøpt overskotsmat til ein billig penge. Anten frå det som er att i bakeriutsalet eller som er att etter hotellfrukosten. Fyrste tips; ver tidleg på om morgonen. "Pakkene" blir fort utseld (spesielt hjå bakeria), så du bør legge inn bestillinga di tidleg om morgon

Hanne tester trappene i Høyanger

Høyanger er visstnok kjend for sine trapper. Dette heng saman med vatnforsyning og industri (eg skal finne ut meir om dette når eg skal på industrimuseet seinare i veka). Det er to trapper i Høyanger. Ei med omlag 1250 trappetrinn og ei med 2500 trappetrinn. Optimistisk som eg er bestemte eg meg for å teste den lengste av dei. Dette bilete er take rett etter at eg har gått heimanfrå. Eg bur i eit bustadområde rett på venstresida av bileteramma. Trappa kan du sjå der langt framme på fjellet omtrent midt i biletet. Du ser det som ein grå strek som går oppover. Elva er også rett ved der eg bur, og eg såg mange fiskarar på vegen fram og attende (fisking rett utanfor stovedøra, bokstaveleg talt!). Høyanger sentrum ligg i motsatt retning, altså der elva renn ut i fjorden. No ser du at eg nærmar meg. Også eg begynner å tru at det er håp om at eg skal kome fram. Litt skeptisk på om det er lov til å gå inn på området nå, og tenkjer: "neinei, eg må snu!". Då ser

Vurdering av årets finale i Melodi Grand Prix

Seinare enn det brukar, men finalen i årets MGP kom likevel brått på. Fire timar på buss laurdagsformiddag gjev meg likevel tid til å trille terning. Her er poenga frå Hanne-juryen i år. Aleksander Walmann - Talk to the hand Med fare for å virke som ei gammal sur dame, er dette slik nymotens musikk eg ikkje skjønner meg på. Dette er så flatt og så kjedeleg. Mambojambo er kanskje kult å synge for kidza, men ikkje for meg.  Terningkast: 2  Charla K - Stop the music Dette er fint. Faktisk kjempefint dess meir du høyrer på songen. Og det verkar så proft og så gjennomført! I MGP likar eg vanlegvis glitter og mas, men dette må då vere kveldens favoritt? Terningkast: 5  Alejandro Fuentes - Tengo Otra Eg digger jo latino og denne songen er ein sang som hadde vore på spelelista mi når eg jogger, men utan at eg ville gjeve songen så mykje oppmerksemd. Det er halvpent, men ikkje så mykje meir enn det.  Terningkast: 3 Ida Maria - Scandilove Hurra! Endeleg ein