Gå til hovedinnhold

Forsking i praksis - eg treng hjelp!

I helga kunne Aftenposten rapportere om at det nye valfaget "Forsking i praksis" dessverre blir nedprioritert av skulane. 

Nokon av årsakane til dette er manglande lærarkompetanse, og at få elevar ønskja å velje seg dette faget. Det er synd. Forsking er spanande, og det er ein kunst å få elevane interessert i dette. I tillegg føler nok mange skular eit stort behov for å undervise i praktiske fag, og då kan nok faget "Forsking i praksis" høyrast litt tørt og teoretisk av.

På Høyanger skule gjev vi elevane tilbud om valfaget "Forsking i praksis". 18 elevar har vald dette faget og dei har meg som lærar. Vi kom i gang rett etter haustferien og køyrer no faget fire timar kvar veke i ei periode på 19 veker.

Eg skal innrømme at eg slit, og at eg tykkjer det er vanskeleg. Eg føler eit stort ansvar for å gjere faget spanande sidan dette faktisk er noko elevane har vald seg sjølve. Eg føler også på manglande kompetanse. Spesielt i realfag. Og alt eg har å støtte meg på er ei kort rettleiing til ein stutt læreplan, i tillegg til det eg finn av ressursar på nettet.

Vi har hatt 12 timar med dette faget så langt. Fyrste gong brukte eg tid på å gje nokre døme på forsking gjort av elevar. Vi gjekk så ein tur rundt i Høyanger for å lage oss gode spørsmål. Kva er du nysgjerrig på? Kva lurar du på? Det å vekke nysgjerrigheit er viktig.

Neste gong testa vi ut observasjon som metode. Eg hadde gjeve dei problemstilling på førehand, mens dei fekk lage hypoteser. Vi gjekk så i gang med å observere undervisingsmetodikk på skulen.

No denne veka hadde vi fyrst ei gruppekonkurranse, der dei fekk 18 spørsmål dei skulle finne svar på rundt omkring i Høyanger. Spørsmåla dei skulle finne svar på var alt frå: "Kva er omkrinsen av paviljongen?", "Kor mange er det plass til i ein telefonkiosk?" til "Kva for skofarge er det mest vanleg at lærarane på Høyanger skule har?".

På slutten av dagen gav eg dei beskjed om at kvar enkelt av elev no skal lage sitt eige forskingsprosjekt som dei skal presentere før vi tek juleferie. Der skal dei gå vegen fra problemstilling, hypotese til metode, resultat, metodekritikk og til presentasjon av resultata. Eg er spent på korleis dette skal gå. Klarar dei å lage gode problemstillingar? Klarar dei å finne ut kva for metode dei skal bruke? Kor mykje skal eg rettleie utan å blande meg inn i deira frie forsking? Kunsten er å finne gode problemstillingar som er moglege å forske på i Høyanger. Det er ikkje lett!

At elevane får forske på eigehand ønskjer eg å bruke halvparten av tida på. Den andre halvparten tenkjer eg å bruke på praktiske forsøk, og det er her eg treng hjelp.

Eg er samfunnsvitar. Med mastergrad i samfunnsgeografi er eg god på intervju som metode, observasjon og ikkje minst casestudier, som er det eg gjorde i masteroppgåva mi. Eg slit meir med realfag. Elevane elskar jo naturfagsforsøk, men her er verktøykassa ganske tom.

Eg ønskjer no å samle ei gruppe med interesse for forsking og som underviser i skulen. Vi må finne ein måte å utveksle idear og opplegg på, slik at vi kan gjere faget endå betre. Vi skal jo vekke interesse for forsking, og då må vi dele!

Er du interessert i å dele opplegg? Send meg ein mail, og vi får snart sett opp ei mailingliste og kanskje ein nettplattform etter kvart!

Kommentarer

  1. Hei Hanne, jeg heter Anna. Jeg er en svensk lærer som jobber på ungdomsskole i Vestfold. Jeg har også kjørt forskning i praksis siden høstferien, men jeg har bare 1,5 timer per uke. Jeg har lagd det opp litt annerledes enn deg, men jeg utveksler gjerne gode ideer. Jeg synes også at vi må få til gode opplegg for elevene våre. Sender deg linken til Wikien som vi begynt på (dm på Twitter), så kan du følge med litt på hva vi gjør.
    Vi "snakkes".

    SvarSlett
  2. Matthias Zimmermann18. november 2012 kl. 13:13

    Hei,



    eg slit faktisk og med dette faget. Eg har tenkt å vere litt meirr naturfagleg orientert (er sjølv biolog). Problemet mitt er at eg har 15 elevar, men 8 av dei har ikkje valt dette faget og blei plassert der fordi faget som dei hadde som 1. ynskje var fullboka. Motivasjonen er altså mildt sagt veldig labert. I tilleg skal det bli ein standpunktkarakter !!

    SvarSlett
  3. Jeg har fått tildelt dette valgfaget nå i år. Meget tidkrevende å lage opplegg som skal engasjere små 8. klassinger. Blir gjerne med i den overnevnte Wikien...

    SvarSlett
  4. Hei, jeg vil gjerne henge meg på. Er naturfagslærer og har en gruppe på 12 gutter som vil lage ting som brenner og eksploderer. De vil "lage", bruke hender og kreativitet, ikke bruke hodet. Har noen gode tips å dele, trenger flere tips.

    SvarSlett
  5. Hei, jeg henger meg på! Jeg er naturfagslærer, og har fått tildelt 12 gutter som vil lage ting, ikke bruke hodet. Jeg har noen oppgaver som har virket bra, men trenger flere!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Too good to go

Denne veka har eg med Sigmund (snart 1 år) på jobb i Oslo. Slik må det nesten bli når eg har vakt, men ikkje barnevakt. Sigmund storkosar seg med å klatre opp trappa til kommunikasjonsavdelinga, mens eg spring etter. I dag fekk eg lese nokre aviser mens Sigmund såg på Pudding-tv. Poenget er at det er svært lite å få gjort av jobbting før etter Sigmund har lagt seg klokka 18. Difor tenkte eg at eg skulle gjere halvveis jobbrelaterte ting som er mogleg å kombinere med å underhalde ein svært aktiv liten krabat. I dag bestemte eg meg difor for å teste appen "Too good to go". For de som ikkje veit kva dette er, så er det altså ein teneste som formidlar kontakt til bakeri, restauranter og hotell, der du kan få kjøpt overskotsmat til ein billig penge. Anten frå det som er att i bakeriutsalet eller som er att etter hotellfrukosten. Fyrste tips; ver tidleg på om morgonen. "Pakkene" blir fort utseld (spesielt hjå bakeria), så du bør legge inn bestillinga di tidleg om morgon

Hanne tester trappene i Høyanger

Høyanger er visstnok kjend for sine trapper. Dette heng saman med vatnforsyning og industri (eg skal finne ut meir om dette når eg skal på industrimuseet seinare i veka). Det er to trapper i Høyanger. Ei med omlag 1250 trappetrinn og ei med 2500 trappetrinn. Optimistisk som eg er bestemte eg meg for å teste den lengste av dei. Dette bilete er take rett etter at eg har gått heimanfrå. Eg bur i eit bustadområde rett på venstresida av bileteramma. Trappa kan du sjå der langt framme på fjellet omtrent midt i biletet. Du ser det som ein grå strek som går oppover. Elva er også rett ved der eg bur, og eg såg mange fiskarar på vegen fram og attende (fisking rett utanfor stovedøra, bokstaveleg talt!). Høyanger sentrum ligg i motsatt retning, altså der elva renn ut i fjorden. No ser du at eg nærmar meg. Også eg begynner å tru at det er håp om at eg skal kome fram. Litt skeptisk på om det er lov til å gå inn på området nå, og tenkjer: "neinei, eg må snu!". Då ser

Vurdering av årets finale i Melodi Grand Prix

Seinare enn det brukar, men finalen i årets MGP kom likevel brått på. Fire timar på buss laurdagsformiddag gjev meg likevel tid til å trille terning. Her er poenga frå Hanne-juryen i år. Aleksander Walmann - Talk to the hand Med fare for å virke som ei gammal sur dame, er dette slik nymotens musikk eg ikkje skjønner meg på. Dette er så flatt og så kjedeleg. Mambojambo er kanskje kult å synge for kidza, men ikkje for meg.  Terningkast: 2  Charla K - Stop the music Dette er fint. Faktisk kjempefint dess meir du høyrer på songen. Og det verkar så proft og så gjennomført! I MGP likar eg vanlegvis glitter og mas, men dette må då vere kveldens favoritt? Terningkast: 5  Alejandro Fuentes - Tengo Otra Eg digger jo latino og denne songen er ein sang som hadde vore på spelelista mi når eg jogger, men utan at eg ville gjeve songen så mykje oppmerksemd. Det er halvpent, men ikkje så mykje meir enn det.  Terningkast: 3 Ida Maria - Scandilove Hurra! Endeleg ein