Gå til hovedinnhold

Ut av dvalen

Det er mange ting i livet eg er ganske dårleg til. Å slappe av er ikkje ein av dei. Eg trur ikkje det finst betre menneske i verda til å slappe av enn meg sjølv, og det har eg gjort no i to veker. Som A-menneske og morgonfugl har eg til og med overraska meg sjølv med å sove til nesten klokka 12 siste dag i ferien, og det var ikkje spesielt klokt. Men, nok om det.

I går var det tilbake til kvardagen. Buss tilbake til kalde og sure Oslo i går kveld og adjø til Valdres. Kald leilighet, ingen kjærast, ikkje mat i kjøleskåpet og generelt surt og trist. Allereie i går kveld etter ein halvtime åleine i Oslo er eg i gang med lange telefonsamtaler heim til Trond. Truleg er eg mykje flinkare til å fortelje han kor fantastisk han er og kor mykje eg elskar han på telefon, enn eg nok er når vi er i lag.

Du sett verkeleg pris på kva du har når det plutseleg ikkje er der lenger. No er det berre fire netter att til eg på ny er på plass på Beitostølen. Slik går no dagane og kveldane - og vekene, som pendlar.

I dag - på jobb til klokka 0800. Stuptrøtt. Kaldt over alt! Tre koppar kaffi. Hjelp ikkje. Hjernen fungerer ikkje. Korleis i alle dagar var det eg las ei avis? Kva i alle dagar er no dette passordet att då? Kva for forskrifter var det eigentleg som vart fastsett før jul? Kvifor rydda eg ikkje på kontoret før juleferien? Meinte eg verkeleg at knekkebrød med kavli smøreost var godt før jul?

Lite møte i dag. Ser på planen for i morgon. Masse møte - kvifor i alle dagar takka eg ja til møte på engelsk dag nummer to etter nyttår? Dumt. Slett ikkje smart. Eg kan ikkje lenger formulere meg smart på norsk. Korleis i alle dagar skal eg klare det på engelsk?

Deputy Welsh minister skal eg visst møte. Kva i alle dagar er det for noko? Fram med google. Vi skal til Wales ja. Det burde eg jo skjønt (og eigentleg skjønte eg det, men eg kunne fort ha blitt lurt til å tru at "welsh" var ei dyrerase eller noko). Kva kan eg om Wales? Var det ikkje der Ole Gunnar Solskjær var? Har ikkje Charles noko med Wales å gjere? Var det der Postman Pat var frå? Eller var det Anthony Hopkins?

Googlar "Deputy welsh minister for farming and food". Prøver å lese meg opp på det politiske systemet. Skjønner at eg skal møte ein form for viseminister, men at truleg ein viseminister er litt meir ein minister enn ein statssekretær i Norge. Dei kjem til Noreg for å prate om lam. Det kan eg litt om - også på engelsk. Kan både orda lamb, sheep og wolf.

Får eit notat på engelsk frå dei som verkeleg kan både administrative tollnedsettingar, kvoter, skrottar, prosenttoll, eksport og import. Må spørje om korleis i alle dagar eg uttaler "sufficiency". Og kva i alle dagar betyr "lamb carcasses"?

Tenkjer flaut for meg sjølv; og du underviste i engelsk då du var lærar? Og at det er ikkje alt ein blir spesielt mykje flinkare til som statssekretær. Å vere lærar blir du definitivt best til når du praktiserer som lærar.

Klokka er 1635. Eg er framleis i dvale. Tenkjer at eg sikkert fungerer betre i morgon tidleg, og at eg kan finpusse engelsken då. Eller tenkjer eg kan kome langt med å stille gode spørsmål som walisarane treng lang tid til å svare på. Omtrent det trikset elevane brukar når dei skal få læraren til "å prate seg bort".

Godt nytt år, alle saman. Eller som eg kan seie i morgon: "Happy new year".

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Min onde bebi og meg

Etter å ha lese diverse babynettstader og mammanettstader dagleg dei siste månadene, har eg lært veldig mykje om kva andre mødre har som utfordringar.

Eg har slik skjønt at eit vanleg spørsmål nybakte mødre får, er dette: "Er han snill då?". Eg har også lese meg til at dette er eit spørsmål som provoserer mange, sidan det faktisk er vanskeleg å definere om ein bitteliten bebi er snill eller slem.

Difor burde eg vore førebudd då eg sjølv fekk dette spørsmålet. Det var eg imidlertid ikkje. Spørsmålet kom overraskande, og eg burde ha lagd meg nokre artige svar eg kunne brukt og som kunne stoppa kjeften på grand-tantene (det er alltid tanter!) slik at dei spurte litt lurare neste gong dei lurer på noko om bebien.

Det klarte eg ikkje, og eg endte (som vanleg) opp med å svare noko dust. 
Grand-tante: Er han snill då?
Hanne: "Det er vel litt vanskeleg å definere om ein bebi er snill eller slem allereie no"
Grand-tante: Eg meiner, skrik han mykje?
Hanne: Han skrik når han er sv…

Mammaen din er så glad i deg!

Plutseleg er eg blitt eitt av desse irriterande menneska som omtaler meg sjølv i tredjeperson. Det skjer sjølvsagt berre i samtale med vesle bebien min, men sidan det stort sett er berre han eg pratar med om dagen, skjer dette heller ofte.

- Mammaen din skal berre ein liten tur på do, skjønner du
Slik startar dagen når eg må forlate Sigmund åleine i senga vaken og nesten på gråten om morgonen. Eg må fortelje han at eg snart kjem tilbake for å hente han, men at blæra til mammaen hans ikkje er som før og at eg difor må på do.
- Du skjønner, Sigmund, at mammaen din er ikkje så flink til å gjere knipeøvingar

Vi går inn til stellebordet, og der fortsett det: "No skal mammaen din berre finne fram ei bleie, skjønner du. Mammaen din er så glad i deg. Du er sååååå søt".

I løpet av ein dag har eg tatt meg sjølv i å si dette:
- Mammaen din er så glad i deg (dette seier eg ofte)
- Mammaen din elskar deg
- Mammaen din må berre ta på deg lue, skjønner du - fordi det står i Mammabøkene at små bebi…

No har det rabla - livet i permisjon, del 7

"Eg trur det er på tide at du får litt meir fødekjensle, og litt mindre feriekjensle" sa Trond til meg då han kom att frå jobb i går. Eg satt i stolen. På akkurat same plass eg satt då han reiste.

Altså. Slik seier du berre ikkje. Eg vart djupt fortvila og kasta ein serviett på han. "Trur du eg tykkjer det er så jævla moro å vere gravid?" skreik eg, med augo som Cruella de Vil. "Litt humor må du vel tåle", meinte Trond. 
Eg må berre seie at eg er svært lite mottakeleg for humor, gode råd, andre sine fødehistorier og alt mogleg anna av bullshit ala: "Det er heilt vanleg å gå over tida" eller "Eva gjekk ti dagar over. Ungen hennar vart seks kilo". Faktisk er det i ferd med å rable fullstendig for meg, så folk bør vere svært forsiktige i nærleiken av meg.

Fem dagar sidan termin. Eg trudde eg klarte meg bra. I går forstod eg at eg absolutt ikkje klarer meg bra.

I går kveld skulle eg fortelje Trond ei morosam historie om då eg hadde lagd me…